De Gentse Weerkring

De Gentse Weerkring werd vermoedelijk in 1642 opgericht door een zekere Joseph Desmedt. Door de eeuwen heen groepeerde ze een bonte verzameling weeramateurs uit de Arteveldestad en de ruime omgeving. Tot op de dag van vandaag komt de Weerkring op geregelde tijdstippen samen. Officieel ter bespreking van de weerkaarten en andere meteorologische (rand)verschijnselen. Volgens kwatongen ook om één of meerdere streekbiertjes soldaat te maken. Maar daarvoor zijn het dus kwatongen.

dinsdag, juni 05, 2007

De waarzegger

Ik vraag u uw pardon alvast.
Ik meende het niet slecht.
Uw grieven zijn mij zeer tot last.
En vaak zijn zij terecht.

Soms zijn mijn woorden mistig,
soms zijn ze heel erg fout.
Soms zijn mijn woorden listig,
soms snijden zij geen hout.

Dat blauw of grijs de hemel kleurt,
het vriest ooit wel een keer.
'k Weet zeker dat het hier gebeurt,
al weet ik niet wanneer.

En morgenochtend, vijf voor tien
bij 't oude hazenpad,
dan is er heus wel iets te zien.
Maar 'k zou niet weten wat.

Doch immer weet ik, pertinent.
De zon schijnt of het giet.
Maar is 't in Drongen ? Is 't in Gent ?
Waar juist ? Ik weet het niet.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Naschrift: de auteur van de hierboven vermelde waarzeggerij is ons inmiddels bekend. Wij hopen u hierover binnenkort verder te kunnen berichten.

2:35 p.m.  

Een reactie posten

<< Home